.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهکارهای رفع بوی بد دهان


ایسنا: يک دندانپزشک به افراد روزه دار توصيه کرد: با استفاده از رژيم غذايي مناسب و نوشيدن آب کافي مي‌توان بوي بد دهان را كاهش داد.

دکتر مجيد رحماني، با بيان اين که بوي بد دهان به عوامل مختلفي بستگي دارد، تصريح کرد: رژيم غذايي و يا نخوردن چند وعده غذايي باعث ايجاد بوي ناخوشايند دهان مي‌شود. همچنين کاهش جريان بزاق و خشکي دهان نقش مهمي در بوي بد دهان دارد.

وي با تاکيد بر اين مطلب که عدم رعايت بهداشت دهان و دندان، شايع‌ترين علت بوي بد دهان است، گفت: محيط دهان به طور طبيعي پر از ميکروارگانيسم‌هاي مختلف است، اين ميکروارگانيسم‌ها شروع به تجزيه خرده ريزه‌هاي مواد غذايي که در محيط دهان باقي مانده‌اند کرده به طوري كه نتيجه آن محصولات گازدار مختلف است.

رحماني ادامه داد: پوسيدگي دندان و لثه‌هاي ملتهب و متورم، محيط مناسبي براي تجمع مواد غذايي هستند. همين امر باعث ايجاد محيط‌هاي مناسبي براي توليد گازهاي نامطبوع که حاصل عملکرد ميکروارگانيسم‌ها بر روي غذاهاي باقي مانده است، مي‌شود.

اين عضو هيأت علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران افزود: همچنين نواحي‌اي که تميز کردن آن با مسواک و نخ دندان مشکل است مانند ناحيه ديواره پشتي دندان عقل، ناحيه سطح زبان بخصوص قسمت پشتي آن و زير پرکردگي‌هاي نامناسب و پروتزهاي ثابت از ديگر محيط هاي مناسب براي تجمع باکتري‌ها و ايجاد بوي بد دهان هستند.

وي اظهار داشت: استفاده از مواد غذايي مانند پياز، ماهي، غذاهاي ادويه دار، نوشابه‌هاي الکلي، رژيم‌هاي پر چربي و رنگ‌هاي غذايي باعث استشمام بوي مخصوص به خود از دهان مي‌شوند.

دکتر رحماني ادامه داد: استفاده از سيگار باعث بوي نامطبوعي در دهان مي‌شود که تا مدت زيادي باقي مي‌ماند.

وي در خصوص افرادي که دچار لوزه‌هاي بزرگ و شياردار هستند، گفت: در اين افراد مواد مصرفي مانند آجيل در اين شيارها جا گرفته و بوي بدي را ايجاد مي‌کنند که حتي با قرقره کردن معمولي هم برطرف نمي‌شود.

اين دندانپزشک در ادامه تصريح کرد: بيماري‌هاي سيستميک از قبيل آبسه‌هاي ريه، ديابت، ناراحتي‌هاي گوارشي و همچنين استفاده بعضي از داروها در ايجاد بوي بد دهان تأثير دارند.

دکتر رحماني در خصوص درمان بوي بد دهان گفت: اولين قدم موثر در کاهش بوي بد دهان، مسواک زدن دندان‌ها، لثه و زبان و استفاده از نخ دندان است.

وي در ادامه تصريح کرد: استفاده از دهان شويه‌ها اثر موقتي در کاهش بوي بد دهان دارد و ممکن است بيماري عمومي را از ديد دندانپزشک مخفي نگه دارد که اين مناسب نيست و بايد درمان بيشتر معطوف به درمان علت اصلي باشد.

اين متخصص دندانپزشک در پايان جهت کاهش بوي بدهان توصيه کرد: بهتر است، افراد از ميوه‌هاي تازه و سبزيجات استفاده کنند و در حد امکان از سيگار کشيدن، نوشيدن نوشابه‌هاي بو دار، خوردن غذاهايي با ادويه زياد، غذاهاي گوشتي، غذاهاي معطر شده، پياز و سير، افراط در مصرف مواد چربي دار به خصوص کره و روغن‌هاي مختلف اجتناب شود. به علاوه نوشيدن آب زياد در کاهش بوي بد دهان تأثير بسزايي دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.